Ultima modificare: 26/08/2020 de catre Radu Ionut Dascalescu

Ora 4:30.
Suna alarma!
Cu ochii carpiti ma dau jos din pat si merg la bucatarie. Imi pun o ceasca de cafea si imi arunc un ochi pe geam. Toarna cu galeata. Iau telefonul si incep conferinta cu Gutu, Bratan si Moga. Prietenii mei cu care stabilisem sa iesim la pescuit la somn. Moga si Bratan aleg sa-si continue somnul. Eu si Catalin decidem sa ignoram vremea si sa iesim la o partida de spinning.
Destinatia: raul Arges, barajul de la Cornetu.

Cu 2 zile in urma alaturi de Bratan facusem un pescuit la somn in aceeasi locatie pret de cateva ceasuri. Incercasem pe gume dar fara niciun rezultat. La un moment dat, tarziu pe seara am vazut cum somnul ataca la suprafata. M-am ofticat amarnic ca nu aveam la mine un anumit tip de naluca!
Sambata trecusem pe la magazin si imi cumparasem o rola de SUFIX 832. Un fir excelent. Mai ales in apele unde avem agatatura, scoici, pietre si nalucile cu pricina. Am ajuns pe malul raului pe la ora 5:45. La primul contact cu apa am avut o mare dezamagire. Canalul de fuga era oprit total iar valtoarea se transformase intr-un mic lac. Apa scazuta mai mult de 1 metru.

Decidem sa ne incercam norocul. Facem cateva lanseuri si observam ceva activitate pe suprafata apei. In acel moment am decis sa scot din trusa naluca ce gandeam eu ca o sa-i vina de hac! Un spinnertail DAM EFFZET KICK-S de 18 grame. Si fac prima lansare. Il las sa coboare putin, dau cateva manivele si ceva ma ia furtunos de mana! Il aduc la mal destul de repede tinand cont ca luptasem doar cu pestele nu si curentii de apa. O moaca la vreo 2 kilograme.

Bucuros, bag somnul pe agrafa si inapoi la pescuit. Cateva lanseuri si vine un ciocan violent! Mulinez greoi pentru ca pestele se zbate tare, dar il aduc pe mal! De data asta unul mai frumos, sarit de 3 kilo. Catalin si alti 2 baieti ce ii gasisem acolo nu reusisera sa sparga gheata.pescuit la somn - exemplar de 3 Kg

La un moment dat, linistea este sparta de un vuiet. Ne uitam catre canalul de fuga si vedem ca incepe sa vina apa cu putere.
ESTEEEE! Au dat drumul la apa”, zic.
Si in cateva minute lacul linistit se transforma intr-o valtoare nervoasa. In maxim jumatate de ora creste cu peste 1 metru in inaltime si ajunge la cote normale!

A fost scanteia de care au avut nevoie mustaciosii pentru a se activa! Timp de vreo 3 ore urmeaza o serie nebuna. Dau afara vreo 10 moace intre 1 si 3 kilo. Am si foarte multe rateuri! Resusesc si ceilalti baieti sa sparga gheata si sa aduca pesti la mal.lanseta spinning

Pe la ora 12, ajung in 2 transe alti cativa prieteni pescari foarte cunoscuti. Edmond Geani, bunicul Vochin Mihai,Tutu si Bogdan Oancea. Plus cei 2 intarziati-Mihai Moga si Alin Bratan.
Ne salutam si baietii zaresc sirul meu cu agrafele cu somni.

Fac ochii mari si logic urmeaza intrebarea “la ce”…pescuit la somn- naluca dedicata
Le arat minunea, se cam incrunta ei si incep sa caute prin truse. Le zic ca daca nu au asa ceva sa caute naluci grele care sa vibreze foarte puternic. Si flutura in vant spinnertail-uri,cicade si rattlin-uri.
Suntem 10 pescari pe vreo 12m de mal. Nu vreti sa stiti cum arata firele pe apa! 😂😂 Unii peste altii! Dar nu conteaza pentru ca reusim sa ne agatam destul de rar.

Si incepe spectacolul! Nu trec 5 minute si cineva e in drill. Somnul este intre 1 si 4 kilo!
Si cand spectacolul e in toi, incepe sa se astearna linistea…vuietul slabeste…oprisera apa din nou! De tot!
In cateva minute valtoarea revine din nou la conformatia de lac.
Dar pestilor nu le pasa! Ataca la fel de frenetic!
La un moment dat se intuneca afara si parca se apropie o mare furtuna.

“Baieti, pregatiti-va de show” le spun!
Si incepe nebunia. Suntem cate 2 in drill! Fiecare lanseu se lasa cu atac. Toata lumea prinde peste! Stiam ca somnul adora furtunile. Stiam ca ataca nebuneste cand afara tuna! Nimanui nu ii mai pasa de picaturile mari si reci ce cadeau!
Era prea frumos! Ireal de frumos! Era momentul in care nu te opreai pentru nimic din pescuit!
Ploaia se opreste si revine vuietul! Dadusera din nou drumul la apa. Si scenariul se repeta. Lacul se transforma din nou intr-o valtoare involburata.
Ne asteptam ca a 2-a manevra de genul asta sa il potoleasca. Nici vorba de asa ceva! Doar 20 de minute a luat o pauza mica. Si nebunia reincepea! Drill-uri unul dupa altul si zeci de atacuri nefinalizate!

pescuit la somn intre bolovani pe apa mica

Toti prind. Dar eu ma lipesc mai bine de el si il lovesc cel mai bine!

Ciocanele sunt violente si drilurile de vis. Pestii chiar daca nu sunt mari lupta viguros ajutati fiind si de curenti. Probabil ca ghicisem mai bine traseul si viteza de recuperare ideala. Asta pana pe la 18.30 cand dupa un atac violent pierd si paleta celui de-al 3-lea spinnertail. Stiam ca pe guma nu mai puteam avea acelasi randament. Parca nu mai avea farmec.
Si oricum cele peste 100 de atacuri si cei 25 de pesti scosi pe mal ma demolasera fizic! Mana dreapta abia o mai simteam! Doar sa faci un pescuit la somn 12 ore continuu cu reactive grele e o mare povara! Pescarii cunosc senzatia.
Si acum sa vorbesc si despre naluca ce a hipnotizat somnul: SPINNERTAIL-ul.
Face parte din categoria “naluci metalice”. Sunt de mai multe gramaje. O naluca ce vibreaza tare sau foarte tare in functie de viteza de recuperare. Sunt multi producatori care le fac. Eu le folosesc pe cele de la Berti si DAM. Ieftine si bune!

Multi pescari le ocolesc neavand incredere in ele in partidele de pescuit la somn. Eu pur si simplu le ador!

E naluca ce iti poate aduce la mal orice specie de rapitor daca sti cum sa o joci! E una din nalucile care mi-a adus mari satisfactii!
Din 10 pescari, 6 au folosit aceasta naluca in acea zi si toti au fost supermultumiti!
Din acest motiv articolul se intituleaza “10 pescari si o naluca”
A fost una din cele mai frumoase zile petrecute pe malul apei!
A fost cea mai frumoasa partida de pescuit la somn din viata mea!
A fost ziua in care pestii nu ne-au lasat nici macar sa mancam!
A fost de vis!pescuit la somn in curent de apa puternic
Mai ales cand petreci o zi cu cei enumerati mai sus, oameni deosebiti, cunostinte vechi, pescari buni, baieti de comitet!
Pestii au fost pastrati pana la final pentru poze. Au fost eliberati o parte din ei(pe langa cei 6 pana in kg eliberati in timpul partidei). Cativa au ajuns la cei ce prinsesera mai putin si partea ce am oprit-o ptr mine.
Sa va mai spun ca luni la pranz cuiele cu spinnertail-uri din magazin s-au golit ??😂😂😂
Pana data viitoare va urez:

FIRE ZBUCIUMATE!!!

“BY STR!”

Content Creator la TotalFishing
Pescar cu experienta in disciplinile de pescuit de apa dulce de pe continent. Detine informatii solide in tehnicile de pescuit pesti pasnici si rapitori. Realizator al mai multor filme tematice cu si despre pescuitul cu monturi fine si nu numai al pestilor pasnici dar si pescuitul rapitorilor. Realizator al mai multor articole dedicate pescuitului la feeder, pescuitului la match, pescuitului la rubeziana, pescuitului la crap, pescuitului la rapitor.