crapi de carantina

Ultima modificare: 26/08/2020 de catre Radu Ionut Dascalescu

Este poate ultima partida de pescuit la crap pentru o perioada lunga de timp. Imi pregatesc sculele pentru o intalnire cu crapi de carantina.
Chiar daca in ultima perioada lucurile au degenerat si avem probleme cu acest Covid 19, am hotarat, pentru a ma deconecta de la tot ce inseamna stiri sau discutii pe acest subiect, sa ies la o partida de pescuit. Stiu ca apa inca este rece, sunt constient ca o partida scurta nu ar avea nici un efect, ba chiar mai mult, risc astfel sa nu am nici o trasatura. Cele 24 de ore vor fi si un test psihic.

echipament pescuit la crap

Pentru aceasta sesiune de pescuit am ales lacul Hermes Peris. Un lac cu o populatie piscicola bogata si diversificata in marimea crapilor. Am ales acest lac si datorita faptului ca in ultima saptamana s-au prinsi crapi mari si frumosi. Mi-am propus o partida de 24 ore pe standul 22, in compania unui prieten. Latimea lacului in zona acestui stand este undeva intre 150 si 170 de metri.

Nada folosita

Mi-am stabilit doua zone distincte ca abordare. Am decis sa pescuiesc cu doua lansete. Chiar daca inca apa este rece, rata capturilor din saptamanile anterioare pe Hermes Peris m-a determinat sa apelez atat la bile cat si la nada.

bile pentru crapi de carantina

Fiecare clasa de nade are anumite avantaje. Sunt obligat in cele 24 de ore sa le exploatez cat de bine si de mult reusesc. Decizia mea nu are la baza cantitate. Nada putina dar calitativa. Asta va fi cheia strategiei mele.

Montura cu bila pentru crapi de carantina

Am intrat la apa pe tari si solubile in varianta Squid&Capsuna. Am sondat substratul si am identificat o zona tare si apa mai adanca. Am apelat la o montura simpla dar eficienta. Este vorba de montura “D Rig” de care am atasat o bila critic echilibrata de capsuna in varianta de 14 milimetri.

Pentru un plus de atractie, am utilizat sac solubil armat cu un amestec de bile tari si solubile taiate in jumatate. Acest lucru este important in partidele scurte pe apa rece.

Am nevoie ca nada de langa momeala, indiferent de forma in care o folosesc, sa se activeze cat de repede posibil. Nu am abandonat nici efectul lichidelor nutritive. Ma folosesc de tot ce inseamna semnal rapid. Dip-ul ales a fost in acelasi ton cu bilele de nadire: Squid&Capsuna.

Montura cu nada pentru crapi de carantina

Nu stiu cand, daca si pe unde se pot gasi crapii acum. Faptul ca se hranesc de ceva vreme poate fi si un semnal care sa imi spuna ca sunt in miscare. Este doar o banuiala. Pentru a gasi o forma de raspuns, a doua lanseta am pescuit-o cu nada.

Mi-am propus sa verific daca pot avea activitate la 80 de metri de mal. Este distanta la care am decis sa imi fac vadul. Apa nu mai este la fel de adanca aici. Este oarecum un platou.
Fiind mai putin adanca, apa inca rece, nivelul de claritate difera. Am facut un pat de nada vizibil. Tengo Galben imbogatit cu CSL.

La carlig am atasat doua dumbell-uri de 8 milimetri, aroma Monster Crab. In primele cinci ore ale partidei, improspatarea vadului si a momelii de carlig am facut-o la 50 de minute. Pe vreme ce am avansat in partida, am crescut si timpul de asteptare la doua ore.

Final de partida

Pe toata durata sesiunii de pescuit am avut doua trasaturi. Vremea nu a tinut cu noi deoarece de la ora 23:00 temperatura a scazut brusc. S-a intensificat viteza vantului, iar ziua urmatoare a fost predominant inorata cu mici averse. Aceste conditii meteorologice au dus la modificarea comportamentului crapilor din lac.crapi de carantina pe Hermes Peris
Pentru mine partida reprezinta un succes total, nada si-a facut treaba, chiar daca am prins un singur exemplar de crap comun si 1 caras.

Content Creator la TotalFishing
Pescar cu experienta in disciplinile de pescuit de apa dulce de pe continent. Detine informatii solide in tehnicile de pescuit pesti pasnici si rapitori. Realizator al mai multor filme tematice cu si despre pescuitul cu monturi fine si nu numai al pestilor pasnici dar si pescuitul rapitorilor. Realizator al mai multor articole dedicate pescuitului la feeder, pescuitului la match, pescuitului la rubeziana, pescuitului la crap, pescuitului la rapitor.
Radu Ionut Dascalescu
Ultimele postari ale lui Radu Ionut Dascalescu (vezi toate)